ریلز در اینستاگرام چیست؟ آموزش فعال سازی reels اینستاگرام (اندروید و آیفون)

ریلز در اینستاگرام

اگر می‌خواهید بازدید ویدئوهای اینستاگرامتان بدون هیچ دردسری چند برابر شود، باید با قابلیت جدید اینستاگرام که رقابت سرسختی با تیک تاک دارد، یعنی ریلز (reels)، آشنا شوید.

ریلز در اینستاگرام چیست؟

این سوالی است که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم و گام به گام فعال‌سازی آن را بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

Reels در اینستاگرام چیست؟

قابلیت جدید اینستاگرام، یعنی ریلز، ویدئوهایی کوتاه (3 تا 15 ثانیه‌ای) هستند که می‌توانید آن‎ها را در یک فید اختصاصی ایجاد کرده و منتشر کنید. اعمال تغییراتی مانند افزودن جلوه‌های ویژه، موسیقی، متن، فیلترهای خاص و … برای این ویدئوها وجود دارد.

اگر از کاربران اپلیکیشن تیک تاک باشید، قطعا با دیدن ریلز اینستاگرام متوجه شباهت این قابلیت جدید با تیک تاک شده‌اید. درواقع اینستاگرام به تقلید از تیک تاک، سعی در ارائه ویژگی جدیدی دارد تا کاربران با استفاده از آن بتوانند ویدئوهایی کوتاه و خلاقانه ایجاد کنند.

 البته تیک تاک قابلیت‌های بیشتری را نسبت به reels در اختیار شما می‌گذارد؛ ویژگی‌هایی مانند ضبط ویدئوهای دو نفره یا آپلود مستقیم صداها.
اما این ویدئوها چه تفاوتی با پست و استوری دارند و چرا می‌گوییم که بازدید فوق‌العاده‌ای دارند؟

علاوه بر امکان اضافه کردن افکت‌ها و جلوه‌های ویژه و تمام امکاناتی که جذابیت ویدئو شما را دوچندان می‌کند، می‌توانید ویدئو خود را به صورت تکه تکه ضبط کرده و آن‌ها را در قالب یک ریلز منتشر کنید.

اما چرا باید از ریلز استفاده کنیم؟ چون قابلیت جدیدی است که اینستاگرام به آن بهای زیادی داده و امکان دیده شدن آن‌ها بسیار بیشتر از سایر انواع پست‌های شماست. کافی‌ست یک بار این از این قابلیت استفاده کنید تا متوجه شوید از چه چیزی صحبت می‌کنیم!

برخی از امکاناتی که ریلز در اختیار شما قرار می‌دهد

  • تایمر: ریلز به شما این امکان را می‌دهد تا از 3 ثانیه تا 15 ثانیه یک ویدئو تهیه کرده و با کلیک روی نماد ساعت، پیشاپیش مدت زمان ویدئو را تعیین کنید.
  • جلوه های بصری: اینستاگرام فیلترهای بسیار شگفت انگیزی را ارائه می‌دهد و می‌توانید از همه آن‌ها در Reels استفاده کنید. برای دسترسی به آن‌ها روی نماد Effect ضربه بزنید، سپس اسکرول کنید تا به انتهای فیلترها برسید. در اینجا روی نماد Browse Effect (ذره بین) ضربه بزنید.
  • سرعت: همچنین می‌توانید سرعت فیلم خود را مدیریت کنید؛ روی نماد Speed ضربه بزنید و از .3x تا 3x انتخاب کنید.
  • صدا: می‌توانید از صدای خود استفاده کنید یا از Music library، صدای مدنظرتان را انتخاب کنید. این پلت فرم همچنین یک بخش ویژه برای شما ارائه می‌دهد که آهنگ‌هایی را بر اساس سابقه شما پیشنهاد می‌کند.

حالا چطور باید از این معجزه اینستاگرام استفاده کرد؟

چگونه reels اینستاگرام را فعال کنیم؟

قبل از هر چیز بگوییم که اگر ریلز برای شما فعال نیست و می‌پرسید که “چرا اینستاگرام من reels ندارد؟”، باید اینستاگرام خود را آپدیت کنید و بعد بروید سراغ مراحل زیر.

اگر گوشی آیفون دارید، کار شما بسیار راحت است. کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

1. دوربین استوری را باز کنید.
2. یک افکت را انتخاب کنید.
3. روی گزینه Revel background by instagram ضربه بزنید.
4. روی View effect page ضربه بزنید.
5. گزینه use effect را انتخاب کنید.
6. حالا می‌توانید روی دکمه record ضربه بزنید و نگه دارید تا ویدئو مدنطرتان را ضبط کنید. اگر این دکمه را رها کنید ویدئو موقتا متوقف شده و با نگه داشتن مجدد آن می‌توانید ادامه ویدئو را ضبط کنید.
7. اگر می‌خواهید ویدئو خود را آپلود کنید، فایل ویدئویی مورد نظر را انتخاب کنید و روی دکمه‌ای به شکل فلش (<) ضربه بزنید تا به مرحله بعد بروید.
8. در این مرحله امکان اضافه کردن متن، صدا و … روی ویدئو وجود دارد. حالا روی Done ضربه بزنید تا به مرحله بعد بروید.
9. در این قسمت متن و هشتگ‌های مورد نطرتان را بنویسید.
10. روی گزینه shear ضربه بزنید و تمام! اولین ریلز شما منتشر شد.

 

اما اگر گوشی شما اندروید باشد، کمی کارتان پیچیده‌تر است. برای فعال سازی ریلز در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. نصب افزونه “inssist” در مرورگر chrome
2. بعد از نصب، افزونه را باز کرده و گزینه “OK,LET’S GO” را انتخاب کنید تا وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید.

مرحله اول فعال سازی ریلز در اینستاگرام با افزونه assistant

3. حالا روی علامت به اضافه کلیک کنید و روی reels کلیک کنید.

انتخاب ویدئو در دسکتاپ برای افزودن ریلز در اینستاگرام

4. ویدئو مدنظرتان را انتخاب کرده و روی next کلیک کنید.
5. در این قسمت می‌توانید کپشن و هشتگ‌های مورد نظرتان را وارد کنید.

اضافه کردن کپشن و هشتگ در reels

6. امکان انتخاب کاور و انجام تنظیمات دیگر هم در این قسمت وجود دارد.
7. در نهایت روی گزینه share کلیک کنید تا ریلز شما منتشر شود.
8. حالا می‌توانید ویدئو خود را در تب جدید reels که به پیج شما اضافه شده است مشاهده کنید.

درباره نویسنده این مقاله
فروزان موسوی نژاد
فروزان موسوی نژاد

از نوشتن مطالبی که بتواند به سوالات افراد پاسخ دهد و آن‌ها را راهنمایی کند لذت می‌برم. به سئو علاقمندم و دو سال است که در زمینه‌های مختلف می‌نویسم. در ماهان هم تلاش می‌کنم تا با کمک تیم، محتوایی باکیفیت به مخاطبانمان ارائه دهم.

اشتراک گذاری این مقاله

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

خواندن این مطالب توصیه می‌شود

طراحی صفحه فرود

صفحه فرود چیست؟ 4 تکنیک مهم طراحی صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل اگر از …

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی موارد ساده اما …

هدف در آنالیتیکس

تنظیم goal یا هدف در گوگل آنالیتیکس اگر شما یک سایت دارید، برای آنالیز آن …

تفاوت HTTP و HTTPS

تفاوت HTTP و HTTPS چیست؟ هر پروتکل چگونه کار می‌کند؟ تفاوت HTTP و HTTPS چیست؟ …