صفحه فرود چیست؟ 4 تکنیک مهم طراحی صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل اگر از …
چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
این سوالیست که در این مقاله به صورت کامل به آن پاسخ خواهیم داد.
برای اینکه دید وسیعتری نسبت به این موضوع پیدا کنید، بد نیست نگاهی به زندگی خود و اطرافیانتان داشته باشید. تغییر سبک زندگی افراد و نقش غیر قابل انکار اینترنت در آن به وضوح مشخص است. طی یک سال گذشته خودتان یا اطرافیانتان چند بار به صورت اینترنتی خرید کردهاید؟
شاید فکر کنید و بگویید که تنها با روی کار آمدن ویروس کرونا حجم خریدهای اینترنتی افزایش چشمگیری پیدا کرده است؛ این موضوع صحیح است، اما حتی پیش از بوجود آمدن چنین شرایطی باز هم کسب و کارهای اینترنتی فروش خوبی را تجربه میکردند.
البته زمانی که از مزایای داشتن وب سایت صحبت میکنیم، تنها سایتهای فروشگاهی را بررسی نمیکنیم. در ادامه این مقاله انواع سایتها را بررسی کرده و به مزایای داشتن هر یک از آنها میپردازیم.
قبل از اینکه مزایای داشتن یک سایت را بررسی کنیم بهتر است انواع سایتها را بهتر بشناسیم. به صورت کلی سایتها به 6 دسته زیر تقسیم میشوند و میتوان آنها را در دستههای جزئیتری هم قرار داد.
سایت فروشگاهی همانطور که از اسمش مشخص است، برای فروش محصول یا خدمات مورد استفاده قرار میگیرد. یک سایت فروشگاهی شعبه مجازی مغازه شماست.
با داشتن یک سایت فروشگاهی میتوانید در یک بازار نامحدود، یعنی بازارهای اینترنتی وارد رقابت شوید و سهمی از آن داشته باشید. فروش محصول یا خدمات در قالب یک سبد خرید، بارزترین ویژگی یک سایت فروشگاهی است.
سایتهای خبری هم که از اسمشان مشخص است و حتما تا به حال حداقل یک بار به یکی از آنها سر زدهاید. این سایتها جهت ارائه اخبار مورد استفاده قرار میگیرند و به موضوعی که در این مقاله بررسی میکنیم، یعنی مزایای داشتن وب سایت مربوط نمیشود.
اگر به دنبال پرسونال برندینگ هستید، شاید داشتن یک وبسایت به شما در مسیر موفقیت کمک کند. وب سایت شخصی میتواند علایق شما، تواناییها، رزومه کاری، پورتفولیو و دستاوردهای شما را به نمایش بگذارد. به این ترتیب افراد میتوانند با مراجعه به آن، شناخت بهتری نسبت به شما پیدا کرده و به این ترتیب، بخشی از مسیر پرسونال برندینگ را طی میکنید.
شاید تا به حال به سایتهایی مثل نمناک یا بیتوته سر زده باشید. میبینید که این سایتها نه محصول و خدماتی برای فروش دارند، نه جزو دسته سایتهای شرکتی و شخصی محسوب میشوند. سایتهای سرگرمی عموما با ارائه مطالب عمومی و سرگرم کننده ، سعی در افزایش ترافیک ورودی داشته و پس از آن به تبلیغات میپردازند.
حالا که با انواع سایتها آشنا شدید، وقت آن است که به مزایای داشتن هر یک از آنها بپردازیم. انتخاب اینکه کدام سایت را انتخاب کنید به نیاز شما بستگی دارد و قطعا خودتان میدانید که به چه نوع سایتی نیاز دارید.
اگر به دنبال نشان دادن تخصص خود در زمینههایی مثل طراحی سایت، طراحی UI و UX، عکاسی و … هستید، داشتن یک سایت به عنوان نمونه کار میتواند انتخاب هوشمندانهای باشد. درواقع این سایت میتواند ویترینی از کارهای شما باشد که مشتریان شما با دیدن آن میتوانند به راحتی تصمیمگیری کنند.
سایتهای شرکتی معمولا رسالت بزرگتری نسبت به سایتهای فروشگاهی دارند. شاید شما کالایی برای فروش نداشته باشید، در این صورت نباید یک سایت داشته باشید؟
قطعا پاسخ این سوال “خیر” است. سایت ماهان را در نظر بگیرید. ماهان ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسی و شبکه است و شما دقیقا در حال مطالعه این مقاله در سایت ماهان هستید. میبینید که بدون داشتن کالایی برای فروش هم میتوان یک وب سایت داشت.
سایتهای شرکتی با هدف برندسازی، تبلیغ خدمات و جذب مخاطبان طراحی میشوند و در واقع بروشوری آنلاین برای آن شرکت محسوب میشوند. در این سایتها صفحاتی برای معرفی خدمات، تاریخچه شرکت، راهنمای تماس و … وجود دارد.
وبسایتهای خبری، پورتفولیو، شخصی و سایتهای سرگرمی که رسالتشان مشخص است. آنچه که در ادامه این مقاله تحت عنوان مزیتهای طراحی یک سایت برای کسب و کارها بررسی میشود، مربوط به سایتهای فروشگاهی و شرکتی است.
اگر به فکر راه انداختن یک کسب و کار هستید، احتمالا از هزینههای خرید یا اجاره یک مغازه یا دفتر کار اطلاع دارید. باید بدانید که میتوانید با هزینهای به مراتب کمتر، یک وب سایت در اختیار داشته باشید و به راحتی در معرض دید میلیونها کاربر اینترنت قرار بگیرید.
البته اگر بخواهید بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید نیازمند فعالیتهایی مثل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، فعالیت در شبکههای اجتماعی و تبلیغات هستید، اما تمام این موارد با هزینهای به مراتب کمتر از تبلیغات سنتی انجام شده و نرخ بازگشت سرمایه آنها نیز به میزان قابل توجهی بیشتر است.
با داشتن یک وبسایت شما میتوانید تبلیغات خود را در معرض دید میلیونها آدم قرار دهید، بدون آنکه هزینه هنگفتی برای اجاره یک بیلبورد یا نصب یک بنر روی پلهای عابر پیاده پرداخت کنید. با تبلیغات گوگل میتوانید باهزینهای به مراتب کمتر از هزینه تبلیغات سنتی، به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید.
تبلیغات گوگل به این صورت است که شما به ازای پرداخت هزینهای مشخص به گوگل، با کلماتی که تعیین میکنید در نتایج برتر جستجو قرار میگیرید. برای مثال، شما یک فروشگاه کیف و کفش زنانه دارید و مشخص میکنید که اگر شخصی عبارت “خرید کفش اسپرت زنانه” را سرچ کرد، صفحه مربوط به فروش کفش اسپرت زنانه از سایت شما در صفحه نتایج جستجو قرار بگیرد.
علاوه بر تبلیغات گوگل، میتوانید در سایتهای دیگر مثل سایتهای خبری که بازدیدکنندگان بالایی دارند یا در سایتهای مرتبط با حوزه کاری خود، به تبلیغ محصولات و خدماتتان بپردازید.
سایتهایی مانند یکتا نت یا مدیا اد دقیقا همین کار را برای شما انجام میدهد. اگر شما یک سایت فروشگاهی برای فروش کیف و کفش زنانه داشته باشید، یکتانت تبلیغات شما را در سایتهایی با محوریت مد، پوشاک، زیبایی و سلامت پوست که مورد بازدید بانوان است قرار میدهد و آنها را به سمت سایت شما هدایت میکند.
برای آشنایی بیشتر با انواع تبلیغات میتوانید مقالهای که در این زمینه نوشته شده است را مطالعه کنید.
میدانید که روزانه میلیاردها عبارت مختلف در موتورهای جستجو مختلف، که محبوبترین آنها گوگل است، سرچ میشود.
کسب و کار شما هرچه که باشد، از فروش کالاهایی مثل و کفش گرفته تا روغن هسته انار، از ارائه خدمات شبکه و برنامه نویسی گرفته تا تعمیرات سخت افزاری، یک آژانس هواپیمایی بزرگ یا یک شرکت گردشگری کوچک، همه و همه مواردی هستند که مردم در اینترنت در جستجوی آنها هستند.
بازدیدکنندگان سایت شما میتواند چندین و چند برابر افرادی باشند که به صورت حضوری از مغازه شما سر میزنند یا به شرکت شما مراجعه میکنند.
کدام فروشگاه یا شرکتی را سراغ دارید که به صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی باشد؟ شاید هیچ وقت نتوانید ساعت 3 بامداد از یک فروشگاه فیزیکی خرید کنید یا برای اطلاع از نحوه خدمات رسانی یک شرکت به آن سر بزنید، اما میتوانید هر زمان که اراده کنید، با مراجعه به وب سایت آن فروشگاه یا شرکت از خدمات یا محصولاتی که ارائه میدهند مطلع شده و در صورت نیاز اقدام به خرید کنید.
کلام پایانی
در این مقاله سعی کردیم به مهمترین مزایا داشتن یک وب سایت بپردازیم. همانطور که میبینید راهاندازی یک سایت هم از نظر کاهش هزینهها و هم افزایش برندسازی و جذب مخاطبان میتواند به کمک شما بیاید. اگر هنوز هم برای راهاندازی یک سایت مردد هستید، میتوانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
از نوشتن مطالبی که بتواند به سوالات افراد پاسخ دهد و آنها را راهنمایی کند لذت میبرم. به سئو علاقمندم و دو سال است که در زمینههای مختلف مینویسم. در ماهان هم تلاش میکنم تا با کمک تیم، محتوایی باکیفیت به مخاطبانمان ارائه دهم.
صفحه فرود چیست؟ 4 تکنیک مهم طراحی صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل اگر از …
تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی موارد ساده اما …
تنظیم goal یا هدف در گوگل آنالیتیکس اگر شما یک سایت دارید، برای آنالیز آن …
تفاوت HTTP و HTTPS چیست؟ هر پروتکل چگونه کار میکند؟ تفاوت HTTP و HTTPS چیست؟ …
هدف انفورماتیک ماهان، مشاوره و ارائه خدمات امنیت اطلاعات و ارتباطات بهمراه راهکارهای پیاده سازی زیرساخت بوده است و با تیم های تخصصی خود در بخش های مختلف به ارائه خدمت پرداخته است.
طراحی و اجرا توسط تیم ماهان
ارتباط با ما در واتساپ